مقالات سایت

  • 1150
  • 1722 مرتبه
اینورتر سبک کار یا سنگین کار (قسمت سوم )

اینورتر سبک کار یا سنگین کار (قسمت سوم )

1401/04/28 02:06:21 ب.ظ

باتوجه به مثال گفته شده در مقاله قبلی ،ملاک انتخاب سنگین یا سبک بودن اینورتر ،جریان خروجی آن ودرصد تحمل اضافه بار آن است .یعنی در نهایت این دو پارامتر تابع الکتروموتور و بار متصل به آن است .

مبحث انتخاب اینورتر سبک کار یا سنگین کار برای یک الکترو موتور و بار مبحث مفصل و پیچیده ای است که به گزینه های مختلفی مرتبط می باشد از جمله نوع طراحی مکانیک دستگاه و این که رنج الکترو موتور قرار داده شده روی کار با چه دقتی انجام شده است ،آیا موتور اصطلاحا (Over range) یا همان بالاتر از نیاز دستگاه است یا کاملا هم رنج و فیکس انتخاب شده است .نوع بار متصل به آن به چه صورت است! آیا بار دارای نوسان شدیدمی باشد و دائما مقدار آن کم و زیاد می شود! ویایک بار یک نواخت روی کار است؟! نوع یکنواختی بار به چه صورت است؟ آیا سبب می شود دائما از اینورتر جریان بالا و نامی پلاک موتور و اینورتر کشیده شود یا خیر، بیشترین میزان جریان کشی مربوط به لحظه ی اولیه است یا نقاط خاص کار کرد؟ حتی اتصال الکتروموتور به بار چگونه است ؟! مستقیم یا توسط گیربکس یا تسمه و پولی و....؟!  وحتی شرایط کارکرد دمائی محیط و ارتفاع کار به چه صورت است؟! شرایط تهویه محیط چگونه است ؟ و بسیاری فاکتور های دیگر که مجموع این اطلاعات می تواند به کاربر دید دقیقی ازنوع بار و شرایط کاری و جریان کشی در لحظات مختلف راارائه دهد که در نهایت این دید از جریان کشی از الکتروموتور و اینورتر است که رنج درایو و سبک و سنگین بودن آن را مشخص می کند. ممکن است در دستگاهی موتور را قوی تر و اوور در نظر گرفته باشند که در بدترین شرایط کاری  هم جریان کشی موتور از پلاک خود فراتر نمی رود .در این صورت هر چند به صورت عامیانه نوع کار و دستگاه سنگین کار هم باشد اما با توجه به نوع شرایط جریان کشی الکترو موتور قرار داده شده استفاده از اینورتر سبک کار نیزروی آن دستگاه پاسخگو می باشد.

در مقاله بعدی و در بخش پایانی این سری مقالات به نکات پایانی این مبحث خواهیم پرداخت.

اخبار مرتبط
نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.